Daar is die dan, de nieuwe Porsche 911 Carrera 4s 2019. Het maakt niet uit waar je hem neer zet, hij trekt veel aandacht. Maar in de loop van de tijd is de Porsche veel veranderd, zo zit er nu veel meer elektronica op dan vroeger. Vroeger was Porsche het symbool van het pure autorijden, tegenwoordig is het in 2019 meer een bak elektronica.    

Topsnelheid

Ondanks de vele elektronica die erop zit belemmert dit niet de snelheid. Hij kan namelijk een snelheid halen van boven de 300 km/h en dat is ongelofelijk snel. De elektronica zorgt ervoor dat die ondanks hoge de snelheden een perfecte wegligging heeft. Je kan met een knopje ervoor zorgen dat het motorgeluid wat stoerder en sneller klinkt. Dat lijkt een beetje geknutsel, maar het echte geratel en het typerende gekuch wat je vroeger had als je het gaspedaal los liet is gewoon verleden tijd.

Dagelijks gebruik

De nieuwe Porsche 911 Carrera 4S is perfect geschikt voor het dagelijkse gebruik. Hij is geen lastig auto die nadelen heeft, iedereen kunt deze auto gebruiken. Natuurlijk moet je hem wel kunnen betalen want de 911 kost standaard 156.700 euro. Dit is een forse verhoging ten opzichte van de vorige versie, deze kosten rond de 120.000 euro.

‘’Je kunt er heel hard mee, maar de 911 is vooral comfortabel’’

De sportauto biedt ruimte voor 4 mensen, er kunnen er dus nog 2 op de achterbank. Het is wel eens waar niet heel breed maar het is toch handig. Onder de achterklep ligt een zescilinder boxer van 2891 cc, dit levert bij elkaar een vermogen van 450 pk bij 6500 toeren per minuut. Hij heeft een maximale koppel van 530 Nm en 2300 Rpm.
Embed from Getty Images

Prestaties

Met de nieuwe 911 kan je er voor kiezen als het regent om een ‘’wet modus’’ in te stellen. De auto regelt dan zelf hoeveel kracht die geeft en zal je altijd goed op de weg blijven. Hij gaat vanuit stilstand naar de 100 km/h in een snelle 3,6 seconden. Zoals we al hadden aangegeven gaat die op de top boven de 300 km/h. Hij verbruikt gemiddeld 9,1 liter bij een snelheid van 100 km/u.