Wanneer je een fijne wendbare snelheid ’s monster zoekt is de BMW M2 de perfecte auto voor alle situaties. Hier lijkt de M2 Competition nog een schepje boven op te doen door wat extra dingen er aan toe te voegen.

Verschil

Misschien vallen we met de deur in huis, maar wat is nou precies het verschil tussen deze ‘’Competition’’ en de normale M2 Coupé? Nou, het zijn namelijk nogal wat details. De Competition heeft namelijk een standaard een zwarte grill in de voorkant, bij de M2 Coupe waren deze van metalic. Zo heeft die naast de grill nog een andere voorspoilerbumper, sportievere spiegelbehuizing en een uitlaatsysteem die je kunt bedienen met 2 elektrische kleppen.

Daarnaast kan je er voor kiezen om speciale 19 inch wielen, deze hebben een agressief design. Achter de velgen, kan je voor grijsgelakte M sport remklauwen kiezen. Je kan zitten in een geprofileerde M sport kuipstoel, die een geïntegreerde hoofdsteun heeft met een verlichte M2 logo in de rugleuning.

De BMW M4 motor?

BMW wilde graag dat de M2 Competition wat prestaties maakt, dus hebben ze de BMW motor van de M3 en technische onderdelen van de M4 gebruikt. Dit betekent dus dat die een drieliter zescilinder-lijnmotor heeft en die door 2 monoscroll-turbo’s wordt gevoed. Het vermogen is wel een klein beetje teruggeschroefd, namelijk van 431 pk naar 410 pk. Het is niet dat deze ingreep heel veel impact heeft want de maximumkoppel heeft BMW wel met rust gelaten en dat blijft 550 Nm en is tussen de 2.350 en 5.200 tpm.

Automaat

Allemaal leuk zulke specificaties, maar wat kan die nou eigenlijk? Wat dacht je van een optrek tijd van 0 naar 100 in een snelle 4,2 seconden. Dit kan dan wel alleen als de auto met de M DCT transmissie met dubbele koppeling. Wanneer je zelf moet roeren doe je er 4,4 seconden over. De top is normaal gesproken begrensd op 250 km/h, wanneer je dit ‘’te sloom’’ vind kan je de begrenzer eruit laten halen door wat extra bij te betalen.
Embed from Getty Images

Interieur

BMW maakt deze wagen nog even af door een fraai interieur er in te zetten. Zo heeft deze BMW (ondanks de schaarste) de Alcantara kunststof in de binnenkant, er zitten meerdere smalle stroken in het interieur van de M2. Bijvoorbeeld bij de zijkanten van het meubilair, accenten die je zelf kan kiezen in het oranje of in het blauw maken het al helemaal af. De start/stop knop is rood en zit achter het nieuwe stuurwiel van de M2.

Je kan deze BMW M2 Competition krijgen rond eind september vanaf €99.995,00